Noua etichetă UE pentru anvelope este obligatorie pentru toate anvelopele C1 (autoturisme), C2 (camioane ușoare) și C3 (camioane) începând cu data de 1 mai a acestui an, cu condiția ca acestea să fie omologate pentru o viteză mai mare de 80 km/h. Noua etichetă UE pentru pneuri le oferă comercianților de pneuri și utilizatorilor informații mai detaliate decât până acum. Scopul este de a vinde mai multe pneuri care emit mai puțin zgomot și, mai ales, care reduc consumul de combustibil. În acest fel, noua etichetă UE pentru anvelope este menită să aducă o contribuție la neutralitatea climatică. În timpul fazei de tranziție, anvelopele produse înainte de 1 mai 2021 pot continua să poarte vechea etichetă UE pentru anvelope și să rămână în circulație.
Noutăți privind noua etichetă UE pentru pneuri
Gradațiile pentru valorile de frânare pe teren umed și ale rezistenței la rulare au fost reorganizate. În plus, nivelul de zgomot este specificat cu o valoare exactă în decibeli și prin clasele de zgomot A, B sau C. Există, de asemenea, două simboluri pentru aderența pe zăpadă (3PMSF) și aderența pe gheață. Utilizatorii finali pot descărca datele individuale ale pneurilor prin intermediul unui cod QR din noua bază de date EPREL a UE. Acest lucru este convenabil și mărește transparența vânzărilor. Dar impune și anumite obligații pentru distribuitorii de anvelope.
Ce înseamnă pentru distribuitorii de anvelope noua etichetă UE pentru anvelope
Informationspflicht
- Utilizatorul final trebuie să fie informat cu privire la eticheta UE și valorile indicate, de către comerciantul cu amănuntul, la fața locului sau prin telefon.
- Eticheta trebuie să fie furnizată utilizatorului final înainte de vânzare, fie sub formă de copie analogică, fie în format electronic.
- Eticheta trebuie să fie vizibilă în mod clar pe sau lângă anvelopă, la punctul de vânzare.
- Fișa tehnică a produsului trebuie să fie disponibilă în format digital și, la cerere, trebuie să fie furnizată și în format tipărit.
- În cazul în care anvelopa face parte dintr-un lot de mai multe anvelope identice, este suficientă o singură etichetare pentru întregul lot; și în acest caz, informațiile trebuie să fie disponibile înainte de vânzare.
Structura ofertei
- Orice material publicitar vizual sau tipărit pentru un anumit tip de anvelopă trebuie să includă eticheta relevantă a anvelopei, în forma sa grafică. În cazul în care este indicat prețul anvelopei, eticheta anvelopei trebuie să fie afișată în apropierea indicației despre preț.
- În cazul materialelor publicitare vizuale de pe internet pentru un anumit tip de anvelopă, distribuitorii pot furniza etichetarea anvelopei prin intermediul unei afișări imbricate, de exemplu folosind un efect de mouse-over.
- Într-o listă de produse, este suficientă indicarea simbolurilor de performanță respective și a valorilor indicate pe etichetă.
- Pentru ofertele prin e-mail sau mijloace similare, este suficient un link către datele articolului respectiv din baza de date EPREL.
- La facturare, se recomandă ca pentru fiecare articol să se noteze link-ul către baza de date EPREL.
Informații suplimentare sunt disponibile aici: